یـــــــاس
وبـــــلاگ طرفــــداران یــــاس

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 59936
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


Click Me Text Click Me Text

ترانه های یاس از آب های بین المللی نیز گذشت و هم اکنون به عنوان یکی از حنجره های نسل جدید چه در ایران و چه در خارج از ایران شده است. وی با شرکت در تورهای مختلف دانشجویی عازم آمریکا شد و به مبدل هنرمندی شد که موسیقی رپ فارسی را توسعه داده است. او کنسرت هایی در شهرهای مختلف آمریکا همانند لس آنجلس ، واشینگتن ، لاس وگاس ، نیویورک ، دیترویت و شیکاگو برگزار نموده است و همچنین به عنوان نماینده ای از موسیقی رپ فارسی تجربه اجرا و شرکت در نشست های موسیقیایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در بسیاری از دانشگاه های بزرگ آمریکا از جمله دانشگاه میشیگان و دانشگاه نیویورک را داشته است. همچنین از یاس جهت شرکت در کنفرانسی تحت عنوان «جامعه آسیا» دعوت شد و وی چند ترانه را در این کنفرانس که در منهتن در جریان بود، اجرا نمود. او همچنین اجراهایی در دبی و لندن داشته است.

یاس همچنین در اردیبهشت ۱۳۸۷ از سخنرانان و مهمانان همایش ملی آسیب شناسی در دانشگاه شیراز بود. در این همایش صحبت های نا خوشایندی در رابطه با رپ فارسی گفته شد و در قسمت هایی از همایش توهین هایی به یاس و کل خوانندگان رپ فارسی شد. دکتر جهانگیری و رئیس همایش ملی آسیب شناسی مطالب بسیار تند و زننده را مطرح ساختند و با رفتاری عجیب به نوعی فضا را برای سخنران و مهمان همایش که یاس باشد، مبدل به میز محاکمه کردند. با همهٔ تفاسیر در انتهای این همایش یاس با صحبت های خود و به همراهی دانشجویان ثابت کرد که «رپ فارسی نه تنها یکی از آسیب های اجتماعی نیست بلکه با کمی دقت و بلند نظری می تواند به عنوان یه سبک از موسیقی در ایران بسیار مفید باشد.»


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط مــنــصـــور 0251

یاسر بختیاری ملقب به یاس که یکی از مشهورترین و محبوب ترین رپرهای ایرانیست به عنوان نماینده ای از رپرها در فیلم مستند «Rock On» حاضر شد. این فیلم مستند که به صورت تخصصی به موسیقی راک می پردازد، به تهیه کنندگی شهیار کبیری (کارگردان فیلم کافه قبر با بازی عبدی بهروانفر) ساخته شده است.
امیر مطلبی، مجری طرح و دستیار اول کارگردان این مستند در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «از آنجایی که موسیقی رپ و راک تم و محتوای تقریبا مشابه به هم دارند، تصمیم گرفتیم با یاس که یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین رپرهای ایرانیست، با او از نقطه اشتراک های سبک موسیقی راک و رپ صحبت کنیم.» وی ضمن اشاره به این مطلب که تمامی اشخاصی که جهت مصاحبه در این فیلم از آنها دعوت بعمل آمده، به صورت حساب شده ای انتخاب شده اند افزود: «پس از تماشای این فیلم متوجه دلیل حضور یاس در بین جمع کثیر راکرهای ایرانی خواهید شد. بی شک یاس با حضور در مجامع بین المللی و دانشگاه های معتبر آمریکا محبوب ترین و مشهور ترین رپر ایرانیست که جایگاه مناسبی را در سطح جهانی برای رپ فارسی بوجود آورده است.
شهیار کبیری کارگردان Rock On نیز در گفتگو با سایت موسیقی ایرانیان دلیل حضور یاس در این فیلم را اینگونه شرح می دهد: «یکسری از مباحث مطرح شده در کار، به قیاس بین موسیقی رپ و راک می پردازد و نیز عده ای از هنرمندان حاضر در فیلم در صحبت هایشان مثال هایی از این قبیل که رپر ها در نشاندن کلام بر روی موسیقی موفق تر از راکرها نشان داده اند و … استفاده می کنند. لذا از یاسر (یاس) عزیز دعوت کردیم تا به عنوان نماینده رپ فارسی در فیلم ما حضور داشته باشد و ضمن پاسخگویی به آن دسته از مسائل مطرح شده، از تجربیات و صحبت های ارزشمندش نیز در خلال فیلم استفاده کنیم.

 

                                                فقط یاس


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط مــنــصـــور 0251

 

 به خاطر من

نگاهی عمیق به تقویم و سر رسیدش

فهمید وقت تفریح سر رسیده
سر درگم ، تو کوچه ها سرگردون

کاش میشد خدا قدیمارو برگردونه
گذشته هایی که تو زمان حال مرده

جوونی که تو چشماش یه فرد سالخورده
و اون قربانی منم که حالا تقریبا باختم

از آدمای اطرافم اهریمن ساختم
از پدر مادر هیچ خیری وقتی من نبینم

انتظار داری دیگرانو اهریمن نبینم؟
عشقو از کجا ببینم من با دو تا چشم؟

از پدر مادری که میخوان جدا بشن؟ 

به ما که رسید ، دنیا دهن باز کرد

دردو ریخت رو سرم و منو بر انداز کرد
من تو دلم از شما داشتم تصویر با هم

تیکه پاره شدم از این تصمیم نا حق
وقتی دنیا اینو میخواد که مخصوصا بسوزم

چیکارکنم؟دلمو با نخ سوزن بدوزم؟
این دفعه منم که شمارو نصیحت میکنم

من یه مردم که دارم دائما وصیتمیکنم

   یه بارم دنیارو از نگاه من ببینین

یه بارم شده پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین

بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم
یه بار ، دنیارو از نگاه من ببینین

یه بار ، یه بار پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر هم یه راه حل بچینین

بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم 

   میخوام بدونم شما چه کاری برام کردین؟

به جز اینکه فردای منو خراب کردین؟
نمیخوام برم پی مواد و خلاف سنگین

ولی به خدا یه خط صافه نوار مغزیم
نه ناله نه داد و هوار نداره تاثیر

دوای شبای تباهم تمام مستی
منو یادتون رفته خیلی حواس پرتین

امید منو شما نقش بر آب کردین
من دیوانه وار تشنه ی نوازشم

نمیخوام منو دعا کنین تو نماز شب
تو خواسته هام و همه ی نیازارو دیدی

بگو جواب این فرزند بی آزارو میدی؟
بابا تو بت منی ، یعنی تو خود منی

حال میکنم وقتی میبینم دور همیم
بدون شما،تنهام و دریغ از یه دوستی

به خودم میگم که تو آتیش حقیقت بسوز

یه بارم دنیارو از نگاه من ببینین

یه بارم شده پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین

بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم
یه بار ، دنیارو از نگاه من ببینین

یه بار ، یه بار پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین

بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم

      خیلی وقته این سوال،توی مغزمه از قدیم

چرا؟ چرا رفتین تو اون محضر لعنتی؟
سوال که نه ، کلی عقده تومه

که توی شبای تنهایی مثل جغد شومه
من یه جوون ضعیفم دلم بی طاقته هنوز

چرا اینجام وقتی نداشتین لیاقت منو؟!
باشه،بالا سرمنم یکی هست ببین

منو ازخداگرفتین میخواین به کی پس بدین؟
به این جماعت گرگ؟ این امانت توست

مادر این ثمر بیداری شبانته خوب
چقدجلوی دیگران بخوام رازداری کنم؟

چقدمن تو دستای شما پاس کاری شدم؟
چقد از ترس بعد جدایی توهم بگیرم؟

چقد دیگران منو به چشم ترحم ببینن؟
منوببین،یه بیمارم یه بیتاب یه غریب

بچه نیستم واسه گریه هام یه تیتاپ بخرین
مادر قصه هات بودن واسه ما دوای درد

آخرش میمردن همه ی آدمای بد
با طلاق شما منم میشم آدم بده

بیا خوبی کن و بد بودنو یادم نده 

ه ه ه ه ... نه که فکر کنین تو این قصه بد شدم
نه ... اصلا شاید نباید این حرفارو میزدم

شاید جدایی تنها راه نجات زندگیتونه!

شاید به جایی رسیدین که نمیتونین با هم ادامه بدین
شایدم ... ه ه ه ه .... نمیدونم!

فقط و فقط  یاس


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط مــنــصـــور 0251

صحبتی با طرفداران؟

انشاالله که خوب باشین و همه چیز براتون روبراه باشه .

از اینکه میبینین آهنگاتون توی جامعه روی مردم تاثیر  میزاره چه حسی بهتون دست میده ؟

 واقعا نمیدونم چی بگم ، این رو قبلا هم گفته بودم ، میدونی یک زمانی بودش که من این آهنگها رو میخوندم برای اوقات فراغتم  و خیلی جدی دنبالش نمی کردم و لی بعد از مدتی که ادامه دادم و دیدم که چه نتیجه ای خوبی دارم از کارام میگیرم و میتونم تا به این حد با آهنگ هام تاثیر گذار باشم و تصمیم گرفتم که دیگه به صورت جدی دنبالش رو بگیرم و تا به اینجا یک کار خیلی خوب بوده و از ته دلم آرزو میکنم که از این به بعد هم همین  باشه برای هموطنان عزیزم .

برخورد مردم با شما به عنوان یک رپر توی خیابون یا توی مترو یا .... چطوره ؟

والا من چون زیاد کلیپ ندادم و به اون صورت چهره من برای مردم شناخته شده نیست  و به اون صورت هم نمیبینم که مردم بیان به طرفم . ولی همون کسانی هم که من رو میشناسن و به طرف من میان با روی خوش ازم استقبال میکنن  که همین برای من بسیار خوشحال کننده هست.

وقتی که توی خیابون راه میرین و میبینین که آهنگاتون رو توی خونه یا توی مغازه یا ماشین میزارن چه حسی بهتون دست میده ؟

این دیگه من رو خیلی خوشحال میکنه ، حالا شاید بعضی ها این فکر رو بکنن که بعد از مدتی که آهنگ هات رو توی ماشینها  میشنوی خیلی تکراری باشه ولی واقعا برای من هر آهنگ جدیدم که میاد و توی ماشین ها میشنوم اونقدر ذوق میکنم که نگو ، حتی بعضی وقتها تپش قلبم میگیره .

راسته که با یک رپر آمریکایی قرار هستش که بخونید ؟

والله هنوز هیچی مشخص نیستش.

درباره آلبوم جدیدتون توضیح میدین ؟ مثلا با کسی جدید خوندید یا نه تنهایی یا موضوعش اجتماعی هستش یا با موضوعی جدید یا ....؟

اونم هنوز مشخص نیستش ، ولی چند تا از آهنگ هام حاضر هستش که با کسی کار نکردم ولی احتمالا در این آلبوم با آمین کار کنم .

انتظار شما از طرفدارانتون ؟

من کی باشم که بخوام انتظار داشته باشم ، طرفدارای من همیشه هوای من و داشتن . واقعا نمیدونم چی بگم . با ایمیل ها با نظرات با حرفهاشون واقعا من و شرمنده میکنن که اینقدر از حرفاشون انرژی میگیرم و همین هم هستش که باعث میشه که پر قدرت تر از همیشه پای دفترم باشم و بنویسم .

مرسی از اینکه توی مصاحبه شرکت کردی.

مثل همیشه فقط و فقط "یاس"


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:یاس, توسط مــنــصـــور 0251
کجایی مادر بزرگ؟
کجایی مادر بزرگ؟
جات همیشه توی خونه خالیه
کجایی مادربزرگ که ببینی نوه شیطون تو
این روزا چه حالیه
دارم از خستگی روزا میام
لحظه ها منتظر اومدنن
کلاغه خبر آورده که باید
امشب از خستگی حرف نزنم
کجایی مادر بزرگ؟
با همه بی خبری
حالا از حال تو باخبر شدم
مادرم راست می گفت مادر بزرگ!
قصه های تو یه جون دیگه داشت
قصه های تو یه دنیای دیگه
یه زمین
یه آسمون دیگه داشت
قصه های تو منو خواب می کرد
حرفای قشنگ تو دلمو آب می کرد
حالا اون حرفا دیگه مادر بزرگ!
همه تکراری شده!
چشمی که با قصه هات خواب می رفت
همه شب اسیر بیداری شده
کجایی مادربزرگ؟
تو پر قصه بودی برای من
من برای دخترم چی چی دارم که بگم؟!
"یــــــاس"

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط مــنــصـــور 0251

یاسر مختاری در سال  ۱۳۶۰در تهران متولد شد.و لقب زیبای یاس را برای خود انتخاب کرد. یاس اولین بار در سن 16 سالگی شروع به گوش کردن به موزیک های رپ کرد.

وقتی که پدرش می خواست از سفر تجاری از آلمان بازگردد ، برای او آخرین سی دی های " توپاک " و دیگر خواننده های هیپ هاپ را می آورد .
بعد از مرگ ناگهانی و نا به هنگام پدرش ، یاس در موقعیتی قرار گرفت که می بایست مسئولیت خانواده خود را به عهده گیرد . بدهی های پدرش که بر دوش او افتاده بود به سختی توانست از پس مخارج خانواده خود برآید .
یاس در سن 18 سالگی مجبور شد رویای رفتن به کالج را کنار بگذارد ، شروع به کار کند و آخرین بازمانده های خانواده اش ( مادرش ، برادر کوچکتر و خواهرانش ) را ساپورت کند . این زمانی بود که شروع به نوشتن شعرهایی کرد که خیلی زود به متن موزیک های او تبدیل شدند . این همچنین راهی برای او بود تا با خاطرات پدرش نزدیک بماند .
بعد از لزلزله بم در ایران ، یاس ازشمار گشته شدگان ( نزدیک به 50 هزار نفر ) در آن مصیبت به شدت ناراحت شده بود ، این زمانی بود که او اولین آهنگش را به نام "بم" نوشت . این ابتدای حرفه خوانندگی او بود . او دریافت که در مسیر موسیقی رپ این توانایی را دارد تا با مردم به وسیله ی گفتن تمام داستان ها ارتباط برقرار کند . چیزی که او گمان می برد بیانشان به وسیله دیگر سبک های موسیقی که فقط شامل چند وزن و قافیه بودند امکان پذیر نیست.
با نگاهی به مسیر موسیقی او ، او این توانایی را داشت تا به مردم الهام ببخشد و قلب میلیون ها جوان ایرانی را به تسخیر خود در آورد او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را به مسئولان معرفی کند و برای گرفتن مجوز انتشار یک آلبوم تقاضا دهد .
سال ها " نه " شنیدن از مسئولان و بارها مورد تمسخر قرار گرفتن برای سبک خوندنش ( رپ ) که شباهت داده می شد به "روزنامه خوانی" ، تلاش های او در آخر به ثمر نشست.
تا این زمان ، در حرکتی بی سابقه شش تا از ده آهنگ او مجوز انتشار دریافت کرد و به زودی یاس تبدیل به اولین رپر در ایران شد که موفق به انتشار یک آلبوم به صورت قانونی می گردید. یاس میگوید: " من در آهنگهایم فحاشی نمی کنم یا در مورد سکس و خشونت نیز نمی خوانم. من می خواهم که قادر باشم تا با افتخار آهنگهای خود را درمقابل خانواده ام بخوانم . آهنگ های من معمولا با شکایت یا دردهای اجتماعی شروع می شوند ولی همیشه با امید خاتمه می یابند. این بسیار مهم است که به نسل جو ان القا کنیم تا به بالاترین درجه خود برسند و بهترین باشند . ما به این نیازمندیم"
به راستی در اندک زمانی یاس از کسی که در مقابل گروه های کوچک می خواند تا امروز که او یکی از محبوب ترین رپرهای ایرانی است . امروزه آهنگ های او توسط میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق وب سایت های متفاوت و صدها وبلاگ فارسی شنیده و دانلود می شوند.
در سال 2006 یاس آهنگی نوشت به نام " سی دی رو بشکن " که درباره یک هنرپیشه زن خوشنام ایرانی نوشته شده بود . کسی که قربانی یک توطئه غیراخلاقی شده بود . در آن آهنگ یاس از تمام مردمی که نقش در بی اعتبار کردن آن هنرپیشه داشتند انتقاد کرد و از همه درخواست کرد که جلوی انتشار آن مایه شرمساری را بگیرند و آن فیلم را از کامپیوترها و موبایل های خود پاک کنند .
آن آهنگ باعث بوجود آمدن خشمی در میان جوانان ایرانی شد و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که آن سی دی را شکسته اند. گفته شده است که آن آهنگ حداقل در ایران مابین 3-2 میلیون بار شنیده و دانلود شده. موسیقی یاس مرزها را درهم نوردید و به آن سوی آب ها رفت و اکنون او به سرعت به صدای نسل خود تبدیل می شود . برای ایرانیان داخل و خارج کشور از او تقریبا به "توپاک" ایرانی یاد می کنند .
یاس در آهنگ " هویت من" از غرورش نسبت به میراث و تاریخ ایران می خواند و به فیلم جنجال برانگیز " 300 " اشاره می کند ، آن آهنگ به نوعی از سرود ملی برای نسل های جوان تبدیل شد ، به خصوص یهودیان ایرانی که مشتاق برای ارتباط با فرهنگ و تاریخ غنی خود هستند . موسیقی او ، استاندارد جدیدی برای رپ ایران به وجود آورد .و الهام بخش افراد بسیاری شده و رپرهای فارسی را به سوی خود می آورد تا از سبکش با خواندن آهنگ های معنی دار و مثبت پیروی کنند .
شما او را خواهید دید که با دیگر هنرمندان همکاری می کند تا پرشین رپ را به دنیا معرفی و جهانی سازد .
جدیدا یاس در استودیو برای روی آخرین آلبومی که انتظارش را می رود کار می کند و شعرهایش بر روی موضوعاتی می باشد که شنونده را به سفری درون زندگی خصوصی او می برد . بهترین و پرافتخارترین لحظه ی زندگی او زمانی بود که توانست خواهرانش را ( که همگی دانش آموزان ممتازی هستند ) در کالج ثبت نام کند . امتیازی که او قادر به انجام آن نبود .

از اینکه حوصله کردی و این مطالب رو خوندی متشکرم.

امـیـدوارم از یــــاس خـوشـت اومـده باشـه.

فــقــط و فـــقــط یـــــــــــاس


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط مــنــصـــور 0251
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :